четвъртък, 19 май 2011 г.

Как управлявам времето си?

Time
Смятам, че голяма част от нас гледаме на себе си като на изключително заети хора и аз не правя изключение. Преди няколко години смятах, че съм зает и почти прегорях емоционално не заради многото ми ангажименти, а по скоро поради начина, по който гледах на тях. С времето забелязах, че въпреки увеличението на задачите ми, усещането ми за контрол над ежедневието нарастна значително. Започнах да осъзнавам с колко много време разполагам всъщност, ако само съумеех да го управлявам по-ефективно! Разбира се, прочетох и немалко книги по въпроса, но в крайна сметка принципите за управление на времето, които проработиха реално за мен са следните:

- Принципът за опростения стил на живот
С колкото по-малко "играчки" разполагам, толкова повече време се освобождава за продуктивна дейност и творчество, както и за най-близките ми. Излишни дрехи и обувки в гардероба, поддържане на голямо жилище, вещи, до които никога не стигам, празно гледане на телевизия - това са все неща, които изяждат този ценен ресурс. За щастие живеем във времето на web 2.0, така че с добър RSS-четец и 15 минути дневно, човек може да пропусне телевизионната пропаганда и пак да бъде сериозно информиран!

- Принципът на записаната цел. 
Записвам си всяка цел, която си поставям, а това според експертите по Time Management увеличава шанса от изпълнението й с няколко стотин процента! Стремя се да записвам цели за годината, месеца, седмицата и деня. Периодично минавам през списъка с поставени цели, за да проверя дали не лъжа себе си. 

- Принципът на успоредно развитие. 
Забелязали ли сте, че сферите на нашия живот са взаимно свързани и често пъти поставянето на силен акцент върху едната, се отразява върху другата? Понякога сме толкова обзети от работата си, че сме склонни да пренебрегнем здравето или близките си. За щастие движението, което се създава при посвещението към сфера от живота ни има склонноста да се проектира и в друга сфера!

- Принципът за използване на малко думи
Забелязали ли сте, че някои хора имат невероятната способност да говорят много, а да не казват нищо? За съжаление това губи както тяхното време, така и времето на онези, които ги слушат! Изключително важно е да се фокусираме върху есенцията на онова, което казваме и да подбираме думите си внимателно, за да спестяваме време.  

- Принципът за натиск върху неприятните задачи
Като всеки друг имам склонност да отлагам нещата, които не са ми приятни и затова гледам да ги свърша в началото на деня, когато имам повече енергия. Прилагането на повече натиск именно към сферите, в които не съм достатъчно добър, създава тласък за останалите ми задачи след като ги завърша.

Как управляваш времето си? Ще се радвам да разбера повече...

Няма коментари:

Публикуване на коментар